Västtrafik i alla fall lite bra

Allmänt, Plugg / föreläsning, skoldag / Permalink / 0
 
 
Dagen har glidit på bra hittills, tror ärligt talat det berodde på den goda chai latten i morse, haha. Föreläsningen i förmiddags var intressant; den handlade om kustprocesser och vågor. Visste ni att en tsunami först bara är några decimeter stor och sen blir den gigantisk när den närmar sig land? Det hade jag ingen aning om, trodde den var enorm redan från start, haha. 
 
Vi är ju inne just nu på marina delar. Hade ju faktiskt lite tankar på att läsa marinbiologi men som mamma sa ("du kan inte bli marinbiolog för du är för sjösjuk") - och sorgligt nog stämmer det. Blir illamående bara jag tänker på en båt och guppande vågor. 
Under lunchen var jag och några kurskamrater inne och kollade på jordarter. Jag förvandlas till mig själv under dagistiden när jag får stå och rulla lera och silt med vatten, haha. 
 
Sen var det övning där vi skulle kolla upp olika platser i Sverige med google earth och jämföra olika landskap och landformer. Man känner ju sig som värsta stalkern när man grubblar över hur någons åker är i jämförelse med öppna landksap vid sidan av... 
 
Kom hem vid fyra tiden och möttes av ett rabattkort från västtrafik! Nu har jag ju ett 3-månaders kort men nästa gång kanske detta kan användas. Gladde mig över detta samtidigt som jag njöt av en kall redbull som jag hittade i kylskåpet. 
 
 
 
 
Till top