Chai latte på 4 minuter!

Allmänt / Permalink / 0
 Godmorgon!
 
När jag jobbade kunde jag lägga 400:- i månaden på varma drycker från olika caféer. Främst gällde det espresso house och det jag köpte var deras chai latte! Jag tycker att deras chai latte är den godaste. 
 
Men nu när jag pluggar kan jag inte lägga så mycket pengar och så tjänar jag även tid på att göra chai latte hemma! 
Om jag skulle vilja köpa en chai latte på espresso house innan skolan börjar skulle jag behöva gå hemifrån en halvtimme tidigare, och det orkar man ju inte, right? 
 
Så jag presenterar räddaren i nöden - chai latte pulver från espresso house! Går att köpa vid espresso house över disk, så nästa gång du är där - köp med dig en burk! 
Kostar ca 90:- och för en stor kopp krävs ca 3 msk pulver, beroende på hur stark chai du vill ha. En burk håller i ca en månad. 
Blanda lika mycket mjölk som vatten och ett tips är att vispa mjölken innan du lägger o vattnet - då blir den nästan lika skummig som chai latten man köper. Sen är det bara att njuta :) 
 
Jag gjorde lite extra för att ha med till förmiddagens föreläsning. 
 
 
Till top